Režim na pracoviskách Ministerstva vnútra počas núdzového stavu
Ministerstvo vnútra SR v súvislosti s vyhlásením núdzového stavu prijalo viacero opatrení pri poskytovaní služieb evidencie vozidiel na dopravných inšpektorátoch, oddelení dokladov, pracovísk okresných úradov a klientskych centier. Opatrenia začnú platiť od pondelka 5. októbra až do odvolania.
DOPRAVNÉ INŠPEKTORÁTY
Dopravné inšpektoráty budú vykonávať všetky evidenčné úkony, avšak len u občanov, ktorí sa objednajú online pomocou elektronickej služby. Vstup na dopravný inšpektorát im bude umožnený maximálne 5 minút pred termínom.
Vyhotovené osvedčenia o evidencii vozidla (malý technický preukaz) sa počas núdzového stavu nebudú doručovať na oddelenia dokladov, ale na adresu žiadateľa.
ODDELENIA DOKLADOV
Vodičské preukazy a cestovné pasy sa budú vydávať bez obmedzení.
V agende občianskych preukazov sa počas núdzového stavu na oddeleniach dokladov nebudú vydávať certifikáty pre elektronický podpis, keďže na tento účel je k dispozícii bezplatná elektronická služba.
EVIDENCIA ZBRANÍ
Na úseku zbraní a streliva polícia nebude prijímať žiadosti o vydanie zbrojných preukazov a zbrojných licencií ani žiadostí o udelenie výnimiek k nadobudnutiu vlastníctva či držby zbrane, keďže počas núdzového stavu sa nebudú vykonávať skúšky odbornej spôsobilosti ani potrebné obhliadky priestorov. Nebudú sa vydávať ani potvrdenia o vypožičaní a prenájme zbrane.
link na sociálnu sieť https://www.facebook.com/KRPZBA/,